____________________________________________
7DNI W PEKINIE
Linią 5 ze stacji Beixinqiao do stacji Dongdan, a potem przesiadka, i linią 1 do stacji
Tian´anmen.
Początkowo sprawa może wydawać się
skomplikowana, lecz w miarę zdobywania doświadczenia nabiera się stuprocentowej
pewności, że korzystanie z metra jest najłatwiejszą formą przemieszczania się
po Pekinie. Schematyczny plan metra stanowi część wszystkich darmowych
turystycznych planów miasta, jakie wpaść mogą w ręce – tych wziętych na
lotnisku, tych oferowanych w hotelach. I co najważniejsze - nazwy stacji
zapisane są zawsze w czytelnym dla użytkowników łacińskiego alfabetu pinyinie.
W oszczędzających zaskoczeń automatach kupuje się bilety. Na monitorze wybiera
się: wersję angielską, liczbę biletów, linię, stację metra. Płaci się
wyświetloną kwotę (3-4 juany za przejazd jednorazowy). Automat wypluwa bilet.
Gotowe.
Nie wszystko jest jednak tak po naszemu
zwyczajne i tak do końca beztroskie. Każda niesiona przez użytkownika metra
torba, torebka lub siatka z zakupami podlega kontroli, przed wejściem na perony
musi zostać położona na taśmie i prześwietlona przez skaner. W godzinach
szczytu na bardziej zatłoczonych stacjach wyrasta więc kolejka cierpliwie
czekających na kontrolę obywateli. W godzinach szczytu zauważalni stają się strażnicy
z czerwoną opaską na ramieniu, którzy z niewielkich ambon z widokiem na peron
pokrzykują na płynący tam i nazad tłum, czuwając nad zdyscyplinowanym pośpiechem.
Link://plan pekińskiego metra na oficjalnej travelchinaguide.com
Brak komentarzy :
Prześlij komentarz